Sider

onsdag den 17. august 2011

Hjemmelavet cashewsmør

Jeg er svært forfalden til cashewnøddesmør, og spiser det på rugbrød med bananskiver til morgenmad Seriøst, det smager som kage! Det er bare vildt dyrt - vi spiser ca et glas på 250 g om ugen, og de koster 95 kr   Inspireret af Malene har jeg derfor kastet mig ud i selv at lave det - og det er helt vildt nemt! 

Jeg gik ned til grønthandleren og købte 250 g cashewnødder for 25 kr (!). Så ristede jeg dem lidt på panden. Hældte dem i blenderen og blendede dem. Det blev ikke helt klistret nok, så jeg hældte olivenolie i, et voila - cashewsmør Og 70 kr om ugen sparet - det smager fuldstændig som det jeg plejer at købe!

4 kommentarer:

  1. Manner, det er næsten 300,- mere om måneden til stoffer! :-)

    SvarSlet
  2. Jeg er også helt vild med det og vil bare lige nævne at hvis du som jeg kommer til sverige engang imellem, så kan det godt betale sig at købe nødderne dér. Forleden købte jeg 300 gram for 21 svenske kroner.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet