Sider

mandag den 18. juli 2011

Mit livs første hjemmestrikkede strømpe!


Jeg er mildest talt ikke en rutineret strikker, og har altid fået lidt angst ved tanken om at strikke strømper - den der hæl er et mysterium, ikke    

Men nu har jeg gjort det! De gigantiske huller på hælen afslører vist at det er første gang jeg prøver det Desuden har jeg fået lavet farveskift på siden af strømpen i stedet for neden under Jeg har heller ikke fået syet tåen særlig pænt sammen. Jeg lavede tåen på samme måde som hælen (timeglashæl), og lukkede så alle maskerne til sidst Ved ikke om det er den rigtige måde at lave den på? Overvejede at lave indtagninger i stedet for? Fx strikke de sidste to masker på hver pind sammen

Men må jeg præsentere: mit livs første sok

Når jeg laver nr to vil lave farveskiftet under foden, og lave den ca en cm længere i foden. Og se om jeg kan lave tåen pænere.

2 kommentarer:

  1. Jeg kan godt huske at det var svært i begyndelsen, med strømper, og jeg synes det er vildt flot når nogen kaster sig ud i at lære det!
    Den er rigtig fed.
    Jeg vil sige at det bliver piece of cake, når du har prøvet nogle gange. Sådan et godt tv strikketøj..

    SvarSlet
  2. TAK for de opmuntrende ord :) Jeg har vist sidet med tungen koncentreret stukket ud hele strømpen igennem, pyha et projekt når man er urutineret! Men jeg har fået blod på tanden :)

    SvarSlet