Sider

fredag den 27. maj 2011

Prikket sommerkjole til mig


Jeg har syet en kjole - efter det sædvanlige mønster, denne gang har jeg samlet vidden i læg ligesom i den første jeg lavede. Stoffet er desværre lidt gennemsigtigt, og jeg bøvler noget med at undgå flaneri på overdelen Det er SÅ irriterende hvor afhængigt det er af stoffets kvalitet Når det er smukt tilrettet i den ene type stof, flaner det i det andet  


 Det lykkedes mig at fjerne flaneriet på stjernekjolen ved at ændre formen på halsudskæringen og indsnittene foran, men dælme om ikke denne her flaner OG den bulger så også på ryggen, hvad sker der lige for det??? Det er samme mønster som de andre, og de sidder perfekt på ryggen. 


Jeg går snart tilbage til jersey det er meget nemmere

Tilgengæld laver jeg aldrig nogensinde belægninger igen - jeg hader det (og aner egentlig ikke hvorfor, men det gør jeg altså ), og denne gang bukkede jeg bare kanterne 1 cm ind og stak dem, og det ser ligeså pænt ud

2 kommentarer:

  1. Sikke dog nogle skønne sommerkjoler - i det helt perfekte 50'er-60'er snit! Lige som jeg elsker dem. <3
    Jeg er ikke så god til at sy som dig, så jeg køber mine sommerkjoler på Klædefabrikken ved Horsens Industrimuseum. De er syet efter gamle originale mønstre. Men jeg ville ønske jeg kunne selv. Måske prøver jeg engang. ;-)

    Er hermed fast læser.

    SvarSlet
  2. Tak for de pæne ord :D Og du skulle kaste dig ud i det - det er slet ikke så svært!

    SvarSlet