Sider

onsdag den 16. marts 2011

Shorts i smagfuldt stof, eller noget ;)


Bjørn havde en kammerat på besøg i sidste uge, og de var på jagt i stofskabet, og kom og sagde at de gerne ville have bukser i MacQueenstoffet og stjernestoffet. Jeg kan ikke stå for det, jeg synes det er SÅ dejligt at de gerne vil have det jeg syr De er tre drenge der leger sammen i børnehaven, så jeg klippede til tre par bukser. I dag er Bjørn hos sin far, så jeg satte mig til symaskinen her til aften.

Det gik fint med overlockeren, symaskinen skulle jeg jo kun bruge til lommer, oplægning forneden på benene og elastikken i linningen. Men dælme om ikke min symaskine gik i stykker igen Det er kun tre måneder siden sidst - den er 35 år gammel, så det er vel ok, men nu kan jeg jo ikke syyyyy Symaskinemanden mente det kunne være to ting: en dingenot til 700 kr eller at bundkortet er brændt af Og ud fra min beskrivelse troede han mest på det sidste

 Nå, men det betyder jo også at jeg ikke kan få lagt bukserne op, og sat elastik i - øv!

4 kommentarer:

  1. Top overskudsagtigt, lige at bikse et par til dem hver. Og SUPER SURT med symaskinen.
    Kan du ikke lave kanter på "gammelmor"-måden med din overlocker og så få dem færdige?

    Tjek også lige min MONSTER-BLUSE ud. Den har ikke været at drengen, siden den blev færdig.

    PS har lige sendt dig en mail på arb mail

    SvarSlet
  2. Knurre ja med den maskine! Er begyndt at overveje om jeg skal have mig en ny - hm! De er klippet ret korte allerede, for at få nok til tre par, så det går ikke med Gammelmor måden - men det haster jo ikke med shortsene, jeg havde bare set frem til hygge-sy-aften! SÅ fed monsterbluse! Er du gal! Bliver super inspireret (mangler bare en symaskine ;)

    SvarSlet
  3. Åhh hvor jeg kender det Liv!!! Jeg syr på en der er 28 år gammel og den er også ved at dø en laaaaangsom og for mig pinefuld død :-((
    Men det der med at finde en ny maskine - og hvilken skal det så være...grrr.... har dog overvejet Phaff Select 3.0 til 3000 - men kan sgi ikke bestemme mig!
    Og SUPER fede shorts! Har noget stof jeg tænkte om det kunne være dig - to store dynebetræk med bilbaner? Jeg får det nemlig ikke brugt og du er så kreativ med stormønstret stof!
    Og btw når Bjørn er vokset ud af den MEGA fede bil jakke og du overvejer at sælge den så husk lige på mig ikk ;-))

    SvarSlet
  4. Orrr jeanette det stof lyder for FEDT! Hvis du sender mig et billede kan vi lige se om vi skal handle! Og cool hvisa du vil overtage biljakken når Bjørnen vokser ud af den - håber at han kan passe den stadigvæk, må lige få ham til at prøve den.

    OG symaskine - tjek lige Pfaff C1100 - :fræk:

    SvarSlet