Sider

søndag den 16. januar 2011

Sund kage - vel nærmest rawfood!

Mest af nød Men den endte med at smage SÅ godt, så det må vi klart gøre igen en dag, mums! Jeg blev lækkersulten, og da jeg har en ambition om at holde januar sukkerfri gik det jo ikke at raide Bjørns fredagsslik (det kræver simpelthen overmenneskelig selvdisciplin at have slik i skabet som jeg ikke må røre - det er tortur!), så jeg tog hvad jeg havde af sukkerfri sager og lavede en kage. Her er hvad jeg gjorde:

Bund:

Hasselnødder
Mandler (bla rester fra julen, mandelsplitter)
Valnødder
En appelsin
En stor håndfuld rosiner
En spiseskefuld kokosolie

Alt kørte jeg i blenderen til en klistret masse, og fordelte derefter i et lille fad.

"Kagecreme"

Frosne blåbær
Ribs fra haven i sommer
Lidt kokosolie
En mandarin
Lidt mælk, ca en dl vil jeg tro

Kørte det i blenderen, og fordelte ovenpå bunden. Puttede kagen i fryseren i en halv time, og spiste den derefter Selv Bjørn der ellers ikke hopper på meget slik/kage uden sukker var begejstret - jeg rev lidt chokolade over hans kage.


3 kommentarer:

  1. mmmm, det lyder lækkert! Gad vide om man ikke kan lave det med hindbær i stedet for blåbær?

    SvarSlet
  2. Den er bare GUF, har spist halvdelen af den her til aften hehe! Og den kan selvfølgelig sagtens laves med hindbær, blåbær var bare det jeg havde i fryseren :)

    I øvrigt puttede jeg lidt vanille i cremen (ikke vanillesukker jvf mit januar projekt ;) det glemte jeg at få med i "opskriften".

    SvarSlet