onsdag den 5. januar 2011

Opfriskning af Kura Ikea seng



Så fik jeg endelig frisket Bjørns seng op - jeg købte første gang maling til det i efteråret, men den blev stjålet fra min cykel. Så var jeg så desillusioneret at jeg bare ikke GAD købe mere maling Men nu har jeg fået malet den, og det har lysnet virkelig meget derinde! Enden af sengen har jeg malet med magnetmaling så Bjørn kan sætte sine fly og biler der (gør det aldrig igen, damn det stank! Og var virkelig mærkeligt at male med, nærmest som asfalt i konsistens).

Desuden har jeg fjernet det øverste af den ene side, og lagt en boksmadras 140x200 i, så vi har god plads deroppe. Og været en tur i Silvan og købe og få skåret plader til sengehest - der er jo langt ned hvis Bjørn skulle dratte ud. Nedenunder har jeg sat reoler til Bjørns legetøj (dvs til noget af Bjørns legetøj ). Jeg har lovet ham at finde en madras til nedenunder også, så kan han hygge dernede om dagen, og måske ligefrem sove der om natten.

Jeg har syet et gardin, så der bliver en lille hule nedenunder. Og så har jeg dælme haft gang i skruetrækkeren igen for at sætte den der wire op til gardinet, det var faktisk ikke særlig svært - hey, jeg ER sgu da handy!



SHARE:

12 kommentarer

  1. Hold da op hvor er den bare flot! Du er da en super handy krea-mor :-D

    SvarSlet
  2. Tak, jeg øver mig på handy-delen ;)

    SvarSlet
  3. Hold da helt op den er flot :o)

    Jeg forstår ikke helt hvordan den smalle seng (90 cm?) kan indeholde boksmadres der er 140 cm bred, men det må være noget som den handy ingeniør-moderen kan klare ;o)

    SvarSlet
  4. Tak :) Og hehe ja, det må helt sikkert skyldes min store viden om stærkstrøm at jeg kunne fikse det ;)

    Det jeg har gjort er bare at fjerne den ene af pladerne foroven, så ind mod væggen er sengen "åben". Så har jeg lagt boksmadrassen i, og understøtten den med reolerne nedenunder :) Da boksmadrassen er ret bred, har jeg stukket masonit (hedder det ikke det?) plader ned imellem boksmadrassen og sengen som sengehest :)

    SvarSlet
  5. Hej Liv.

    Det gardin, du har syet til sengen, er vildt fedt! Hvor har du købt stoffet?

    Jeg står nemlig i PRÆCIS samme situation, bare med den lyserøde udgave... og tøsen vil gerne have et lidt mere interessant forhæng, end bare ensfarvet :-)

    SvarSlet
  6. Hej Liv
    Fed hjemmeside du har lavet.
    Lækker seng og den ser 10 x gange federe ud nu ;o)
    Krams krams Tanya og Marcus

    SvarSlet
  7. @Lene: Det er såmænd bare stoif fra Ikea til 39 kr meteren :)
    @Tanja: Taaak :)

    SvarSlet
  8. Yeah, den er blevet FED! Vi har den samme seng, og malede i sin tid de blå plader med sort tavlelak, men drømmer også om at male hele sengen hvid i stedet.

    Fortæl mig forresten lige, hvor du har den lille bogstavplakat fra?

    kh Ida K

    SvarSlet
  9. Tak :) Jeg har faktisk malet endestykket med magnetmaling, og planen var tavlelak ovenpå, men det må vente til det bliver sommer, for det STANK det maling!

    Bogstavplakaten er downloadet ganske gratis fra sirlig.dk, lige her: http://www.sirlig.dk/bolig.php?load=alfabet.php

    SvarSlet
  10. Hej.
    Hvor er sengen blevet flot!
    Og sikke nogle lækre ting du syr! Fedt børnetøj!!Hvem der bare havde den evne! Jeg maler/sælger lidt malerier, kik forbi :)

    SvarSlet
  11. Tak skal du have Rikke - og lækre kager kan jeg se, nams!

    SvarSlet
  12. Hvor er det fint! Altid fedt selv at kunne lave sine ting som forhænget! :D

    SvarSlet

© Bjørn og stoffer. All rights reserved.
Blogger Templates by pipdig