Sider

lørdag den 17. juli 2010



Jeg har i dag været på besøg hos min moster på 71 år - hun har arbejdet som designer hele sit liv, og det er hende der har lært mig at sy

Jeg skulle hjælpe hende med at sætte hendes lejlighed til salg, jeg kom kl 11, og efter timevis af og var jeg på vej hjem kl 15. Så var det at hun sagde at nåja, hun havde fundet noget jeg måske ville have? Og hvis jeg ikke ville, skulle jeg bare sige det, så ville hun smide det ud.

Det var mønstre til en sommerkollektion fra 1965! Med hendes skitser, stofprøver, og bedst af alt - mønsterark! Iiiiih, de er SÅ fine de modeller!

Derudover har jeg fået et eksemplar af bogen "Tøj og unge piger" fra 1964, som min moster har lavet illustrationer til - ligeledes inklusiv mønsterark. Der er blandt andet mønster på uundværlige ting som en skøjtedragt, og et hav af spadseredragter og kjoler. SÅ skal der sys!

5 kommentarer:

  1. Nej hvor skønt med sådan en foræring :-)- den skal du nok få mange gode timer i selskab med. Knus Joan

    SvarSlet
  2. Ja, jeg er også helt rundt på gulvet over mit held :)

    SvarSlet
  3. Hey, den bog (Tøj og unge piger) har min mor stående - hvor sejt!

    SvarSlet
  4. Hej Anne - har slet ikke set din kommentar - men hvor er det bare fedt!! Vildt!

    SvarSlet
  5. Doooh - og ser nu at du skrev i forgårs, heheee her går det godt! Troede at det var en oldgammel kommentar jeg havde overset ;)

    SvarSlet