Sider

torsdag den 10. juni 2010

Kage!

Ok, det er pænt kedeligt at gå herhjemme, og ikke engang kunne læse en bog eller arbejde på computeren. MEN en hajkage har jeg fået lavet! Der er sommerfest i Bjørns børnehave i morgen, og jeg skal bla have kage med, Bjørn insisterede på hajkage - igen! Jeg prøvede med andre forslag, men nej, det skal være en hajkage, og det er jo hans fest, så han må bestemme. Det er første gang jeg prøver at betrække med MMF, og det er bare supernemt! Meget nemmere end det dyre sugarpaste, så det er jo perfekt.

Her er hvordan jeg har gjort:

Ca 20 skumfiduser+et par spiseskefulde vand + en spiseskefuld olie i mikroovnen i ca 1 min. De skal fluffe op og blive store, men må ikke karamelisere. Derefter har jeg delt massen i to og puttet grøn gelefarve i den ene portion. Herefter æltet flormelis ind i. Jeg brugte næsten en hel pakke! Det skal ende med konsistens som modelervoks, uden at klistre overhovedet.

Voila! Klar til at bruge som overtræk på en kage. Jeg smører kagen op med smørcreme først for at få en nogenlunde glat overflade - alle buler ses tydeligt når kagen betrækkes. Når den er smurt op sætter jeg den i køleskabet en halv time, og tager derefter en paletkniv og varmer under den varme hane, og glatter smørcremen ud. Jeg kunne godt være mere grundig...

Kagen her er i øvrigt med et lag avocadocreme og et lag nutellacreme - satster på at den grønne creme bliver et hit i børnehaven ;)

2 kommentarer:

  1. Det lyder ret godt - glæder mig til at høre børnenes dom. Du bliver da valgt til årets super mor!

    SvarSlet
  2. Hehe, det satser jeg på ;) Droppede i øvrigt den kernesunde mandelkage, det ER jo børnehaven, så det er en helt klassisk lagkage - men TAK for lån af bogen, er meget inspireret!

    SvarSlet